Shadow of Chernobyl – Nepřátelé

Zónu nenajdete neosídlenou, narozdíl od anomálních zón je obývána mnoha přišerami a zmutovanými zvířaty. Níže si můžete zrekapitulovat na jaká monstra můžete ve Stalker: Shadow of Chernobyl narazit.

Slepí psi

Stalker - Blind Dog

Psi jsou tvorové z pustiny a smetišť. Shromaždují se do 10–20 členných smeček. Tito psi mají desítky různých mutací. Od deformací kostry, svalstva, zakrnělých očí, až po odolnost vůči radiaci. Ustavičným zkoumáním těchto tvorů se přišlo na to, že nové generaci se vyvinul nový smyslový orgán, s jehož pomocí dokažou nepřítele vycítit i skrz zeď.

Controller

Stalker - Controller

Velitel a dva vojáci dnes ráno zmizeli. Opustili místo svojí hlídky a nevrátili se. Matoucí je to, že velitel měl u sebe experimentální zařízení na potlačení možného ovládání pomocí PSI. Okolní hlídky nezaslechly ani výstřely, ani výkřiky. Zkrátka se po nich slehla zem. …byly odvlečeny Controllerem, mutantem s telepatickými schopnostmi…

Controller je mutant s telepatickými schopnostmi. Býva vždy ukryt na stromě nebo pod střechou továrny, odkud ovládá skupiny vojaků nebo zombií. Naráz může odvléci až 3 vojáky, ale může ovládat i větší skupiny. Má tmavé, splihlé vlasy, vyvalené oči, dlouhé prsty, popelavou kůži. Je velmi opatrný, pohybuje se po okolí na vyvýšených místech, aby mohl včas spatřit blížící se nebezpečí.

Krysy

Stalker - Krysy

Krysy prorazily zátaras a ženou se na vojáky. Je jich velmi mnoho. Těžká palba a exploze granátů trhají těla těchto bestií a zrychlují jejich cestu ke smrti. Zoufalý voják se snaží před nimi vyšplhat na strážní věž. Krev smáčí jeho šaty a ruce bezmocně kloužou dolů. S vypětím všech sil se mu nakonec nahoru podařilo dostat. Při pohledu dolů se mu naskytl pohled na umírající opevnění. Krysy se snaží proskočit zavřenými okny, podhrabávají se pod zemí, dobývají se každou dírou a puklinou. Náhle okna nápor nevydržela a vojáci pronásledováni krvelačnými krysami se snaží prchnout do bezpečí. Zoufalství vojáka ve věži přerůstá v šílenství a černé myšlenky ovládly jeho mysl. Vytřeštěným pohledem se podíval dolů, přiložil si pistoli k hlavě a stiskl spoušť. Jeho tělo se přelomilo o zábradlí věže a dopadlo do hnědavého moře krys…

Krysy můžou být velmi nebezpečné. V Zóně to je zvířecí druh číslo jedna. Jejich počty se hromadně rozrostly a jako jedny z mála zvířat neopustily Zónu po katastrofě. Mají cit na nebezpěčná místa a velkým obloukem se jim vyhýbají. Při útoku se vždycky snaží oběť obklíčit.

Zombie

Stalker - Zombie

Jsou to zmutovaní lidé, které ovladájí jiné bytosti (Controlleři). Mají špatnou pohybovou koordinaci a mnohdy provádějí nepochopitelné věci. Když Zombie spatří nepřítele, podá zprávu telepatovi, který ji ovládá a než ji přijdou příkazy, jen stojí na místě a civí na nepřítele. Zombie mají malou výdrž. Pozor! Zombie se může stát kdokoliv i vaši spojenci a ještě horší je když má zombie zbraň, kterou při spatření žívé bytosti použije. Bohužel se často stává, že Zombie se stane i váš kolega s určité frakce. Za tento nevratný cyklus mohou psi-emise.

Trpaslíci

Stalker - Trpaslíci

Neznámé monstrum se zatím neznámými schopnosti. Jde o méně výdatelný druh, který se pohybuje spíše v okolí elektrárny, na opuštěných místech. Pravděpodobně půjde však o podobné monstrum jakým je „Dwarft“. Každopádně je dobré se mu vyhýbat.

Snork

Stalker - Snork

Z 90 – 95 % je anatomicky podobný lidským organismům. Snorkovy vlasy zmizely následkem vystavení radiaci a životem v divočině. Tělo má pokryto modřinami a zraněními. Šedá nebo černá PDA-3M ochranná maska může být zřetelně viditelná na jeho tváři. Spodní část masky je rozedraná a odhaluje chybějící rty a spálené dásně. Při pohybu se Snork často krčí a dřepí, prozkoumává povrch. Kvůli poškozeným chrupavkám se tento tvor pohybuje poněkud nahrbeně, protože jeho páteř nedokáže dlouhodobě snést takovou záťěž. Jméno „Snork“ dostal od německého novináře z RTL Ulricha Cose, který psal o situaci v Ukrajině po nehodě. V jeho rozhovorech nazýval netvora Schnorchel. Toto jméno se zalíbilo vojákům, kteří to okamžitě zkrátili na „Snork“.

Vůdci krys

Stalker - Vůdci krys

Jsou velmi agresivní. Oproti normálním krysám jsou i o dost větší, akdyž mají hlad, neváhají nějakou krysu sežrat. Jsou velmi odolní vůči radiaci.

Dwarf

Stalker - Dwarf

Stalker procházel dlouhým temným koridorem, klestíce si cestu džunglí rozmanitých průmyslových odpadů. V ruce drží AK47 a na krku má zavěšen detektor životních forem. Najednou detektor začne tiše signalizovat menší neznámou životní formu necelých deset metrů od něj. Stalker vypne zvukovou signalizaci detektoru a ve stínu čeká na příchozího. Detektor signalizuje neznámou životní formu na devíti metrech …osmi …sedmi …šesti …pěti …pěti …pěti …Dwarf asi ucítil krysu. Stalker zamířil do uličky a v pološeru spatřil malého obtloustlého prcka. Dwarf stál ve stínu a evidentně měl něco za lubem. Muž začal střílet v okamžiku, kdy z příšeří proti němu vylétl kus cihly. Kousek zdiva se zastavil ve vzduchu necelé dva metry od Stalkera. Rozhostilo se nepříjemné ticho. Vtom se cihla otočila a vyrazila přímo proti Stalkerovi. Muž neměl na výběr a vběhl do přítmí, aby zaútočil na svého nepřítele. Setkal se ale s dalším přívalem letících cihel…
Malí, odporní, nažloutlí skřeti, kteří se schovávají v tmavých místech, protože jsou jejich oči velmi citlivé na světlo a při přímém kontaktu s ním nic nevidí. Proto by měl mít každy Stalker u sebe baterku, aby se vyvaroval nepříjemnostem, které dokáží Dwarfové vytvořit. Mají velmi silné telekinetické schopnosti. Díky nimž dokaží zvedat velmi těžké a velké předměty a ty pak házet po nepřátelích. Jejich schopnosti a velmi vyvinutý mozek z nich dělá jedny z nejnebezpečnějších obyvatel Zóny.

Flesh

Stalker - Flesh

Podobně jako u mnoha jinýh tvorů, prodělalo i prase domácí závažnou mutaci, čehož je příčinou vysoká radiace. „Flesh“ si vvyvinul bez kůže, tu však nahradily ochranné šupiny a jejich nervový systém se stal mnohem složitější než je obvykle. Stejně však jako normální prase domácí je „Flesh“ všežravec a pokud dostane hlad může zaútočit i na stalkera.

Bloodsucker (Upír)

Stalker - Bloodsucker

Tento netvor je popsán zkušenými vojáky jako vysoké, humanoidní monstrum, které má místo úst chapadla. Podle informací z krutých bojů používá „Bloodsucker“ svá chapadla tak, že je přiloží oběti do krku a saje z ní veškerou krev. Nejvíce šokujcí vlastností této pijavice je možnost stát se neviditelným.
Zdá se, že toto stvoření je zodpovědné za většinu nepřežitých stalkerů v Zóně. Ti kteří zázračně útok Bloodsuckera přežili, říkají, že se vyskutuje poblíž močálů a především v podzemních chodbách.

Boarc (Kanec)

Stalker - Boarc

Obrovské zvíře, které může dosáhnout až výšky 1,5 metrů, což asi tak po ramena člověka. Tento mutant, který působí jako zmutovaný divočák, je velice agresivní. Mutagenní procesy, které vyvolává záření a anomálie, hrají významnou úlohu při formování těchto savců. Většina ztratila veškerou kůži na tělem kterou nahradili šupiny či drsná tenká kůže. U „Boara“ se ovšem až taková evoluce neodehrála. Vysoká radiace způsobila pouze vysokou agresivitu, některé typi divočáka mají také poruchy pigmentace a hluboké vrásky, které se objevují především na povrchových částech hlavy. Zóna kanců dokáže odolat i záření, tato schoponost jim umožňuje strávit dlouhou dobu v silně zamořených oblastech. Svou obět většinou na bere na své kly, které má velice dobře nabroušené o popadané stromy v Zóně. Občasně vás divočáky i velice překvapivě vyděsí.

Pseudo-Giant

Stalker - Pseudo-Giant

Odběr diskuze
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře